Държава:
Тип:
Локация:
Район:
Мин. цена:
Макс. цена:
Търсене по номер на имота
Cabacum Beach - Елитен жилищен и спа комплекс с невероятна гледка към морето
Начало / Статии / Обзор на българския туризъм през 2007г.
Имате 0 запазени имота във вашия профил.

Обзор на българския туризъм през 2007г.

Опитът на туроператорите

Ключовата дума на туристопотока, с която туроператорите характеризират лято 2007, е Интернационализиране.  Докато преди пет години германският пазар е представлявал над 80% от туристите в България, сега е под 50%, а в същото време неколкократно се е увеличил броят на обслужените от агенцията туристи - това обявява изпълнителният директор на "ТУИ България" Валентин Йосифов пред журналисти. Според него ще продължи тенденцията на увеличение на броя на туристите от такива важни пазари като скандинавския, белгийския, холандския, а така също и от източноевропейските страни.

Подобна е тенденцията и при другия голям туроператор, "Томас Кук", който отчита като цяло 2% ръст на туристите за сезона, което се дължи на пазари като Белгия - ръст от 30%, Холандия - 7%, Австрия - 17%, Унгария - 26%, Полша - 33%, Англия - 11%.

Амбициите на "Томас Кук" са идното лято да бъде №1 на пазара във Великобритания и скандинавските страни, след закупуването на My Travel през юни.

Равносметката за постигнатото през последните 12 месеца

Успя ли през този период българският туризъм - едно от най-печелившите пера на икономиката ни, да затвърди добрите си позиции на световните пазари?

Първата година от членството на България в ЕС се отрази благоприятно върху туристическия имидж на нашата страна. Интересът към нашата страна расте, както и туристическият поток от чужбина. Доказват го и цифрите. През 2007 г. над 4 милиона чужденци са предпочели да прекарат лятната или зимната си ваканция у нас, което е с около 7% повече спрямо 2006 г. Над 70% от чуждестранните туристи са от ЕС - предимно от Гърция, Германия, Великобритания, Швеция, Финландия и пр. Оказва се че през изминалите 12 месеца гостите от тези държави са се увеличили с над 30%.

През 2007 г. с финансовата подкрепа на ЕС много български общини изготвиха и успешно приложиха проекти за устойчиво развитие на туризма. Изграждане на екопътеки, възраждане на местния фолклор и занаяти, реставрация на стари манастири са само част от инициативите за популяризиране на съответните региони като атрактивни туристически дестинации. На места се проведоха обучения на планински водачи, аниматори, както и на стопани на къщи за гости, които желаят да развиват печеливш туристически бизнес.

През 2007 година селският туризъм спечели нови почитатели сред чуждестранните ни гости. Обикновено почивката им в българско село се съчетава с конни преходи, джип сафарита и опознавателни турове до близките природни и културни забележителности. Оказва се, че чужденците предпочитат страната ни най-вече заради запазената й природа и хилядолетното й културно-историческото наследство. Това е една от причините много гости, предимно от Великобритания, да се заселят в български села, разположени в планината или на брега на Черно море. През 2007 г. броят им значително нарасна и в някои населени места вече са се оформили цели преселнически колонии, които се адаптират към българския начин на живот.

Интересът към България като туристическа дестинация доведе и до покачване на цените на ваканционните имоти това лято. Става дума най-вече за новопостроените апартаменти и вили на нашето Черноморие. Според експерти тези имоти се продават на изключително изгодни цени, които не се срещат никъде другаде в ЕС.

Южно черноморие

Това лято Южното Черноморие беше посетено и от много румънци. За тях тук явно е много евтино, а качеството на обслужване е по-добро, отколкото в Румъния. Освен, че търсят евтина почивка и нещо ново и непознато, румънските туристи идват и на шопинг туризъм в България, обясняват туроператорите.

Според данни на туроператори всяка година расте и броят на туристите от Русия, както и от Беларус. Заради въведените от румънците транзитни визи украинците са ограничили пътуванията с автобус, но пък са се увеличили самолетните полети.

Броят на руснаците се увеличава и поради факта, че по Южното Черноморие продължават да се строят ваканционни селища, в които се предлагат апартаменти и къщи предимно на руския пазар.

Круизите продължиха до 21 октомври във Варна и Несебър. Посрещнатите туристи от кораби са почти двойно повече, отколкото през миналата година. Изпълняват от тях еднодневна програма включва панорама на Слънчев бряг, почерпка на "Ханска шатра", дегустация на вина във винарната на "Феста холдинг" и посещение на българско село. По тази линия идват основно американци, англичани, финландци.

Българският турист

Очакванията на собствениците на хотели са от идната година все повече българи да се насочват за отдих към родното Черноморие.
Друга тенденция е да се увеличава броят на туристите, които съчетават лятната отпуска с лечебни процедури и профилактика. Инвеститори, хотелиери и туроператори смятат, че интересът към медицинския туризъм постоянно ще расте, което може да доведе и повече платежоспособни клиенти.

Насоки за развитието на туризма през 2008 година

Oдиторска компания „Делойт” посочва в доклад световните туристическите тенденции за следващата година. Основно те са пет, и според анализаторите ще изиграят ключова роля в туристическата индустрия през следващата година:

1. Пътуванията ще стават по-краткотрайни. Все повече туристи се отказват от традиционната двуседмична ваканция в полза на по-кратките пътувания – за седмица или дори по-малко. Броят на тези туристи вече достига 47% от общия туристопоток.

2. Глобализация. Курортите-казина в стил Лас Вегас ще се появят на много места по света. Голяма популярност имат те в Азия, където според прогнозите през 2011 г. хазартният бизнес ще носи по 30,3 млрд. щатски долара всяка година. За сравнение – през миналата година приходите са били 14,6 млрд. щ.д.

3. Сигурност. Според изследване, направено от Synovate, 17% от пътниците в самолетите предполагат, че въведените мерки за повишаване на сигурността ще ги откажат от използване на въздушен транспорт за ваканциите си, а 10% от тях няма да летят, дори ако бизнесът им го налага.

4. Нови технологии. Според данните в доклада на „Делойт”, през последните 12 месеца 83% от анкетираните са използвали Интернет за търсене или покупка на туристическо пътуване, тъй като го намират за удобен и евтин вариант.

5. Грижа за околната среда. Засиленият интерес на медиите и широкият достъп до информация за проблемите при опазването на околната среда са повишили екологичното съзнание на населението на принципно ново равнище. Според данни на Natural Marketing Institute, 17% от запитаните определят себе си като „зелени потребители”.

Още по темата

Планетариумът във Варна е сред атракциите на българската морска столица
Недостиг на бизнес хотели в големите български градове
Музеите във Варна
Голф - България излиза на игрището
Минералните извори са най-големият природен дар на България
Хотелският бизнес в столицата навлиза в нов стадий на развитие
Побити Камъни – природна забележителност край Варна, обитавана от защитени животински и растителни видове
Родопите
Национален Парк Рила получава сертификат за пълноправно членство в мрежата PAN Parks
България следва последните тенденции в развитието на Европейският туристически пазар
Профил на чуждестранния турист в България
Градовете от Централна Стара планина предлагат европейски туристически продукт
Кулинарният туризъм набира скорост у нас
Нови находки на Перперикон
2008 година посветена на конгресния и културен туризъм в България
Израелските туристи се увличат по културен туризъм и хазарт
Пампорово АД инвестира 13 млн. лв. в шестседалков лифт до с. Стойките
Българският спа туризъм представен на изложение в Париж
Яхтинга и лова представят България като привлекателна дестинация
Рилският манастир – люлка на българската култура
Tрета по рода си изложба „Съкровищата на България” стартира във Варна
България - една от предпочитаните дестинации за зимен туризъм
Възстановяват странджански къщи в село до Царево
Жеравна – една от приказките на Балкана
България утвърждава имиджа си на привлекателна дестинация за СПА и уелнес туризъм
Пещерата Магурата – най-голямата „колекция” на скални рисунки в Европа
Какво се крие зад отворените врати на една созополска къща?
Странджа – Една непозната туристическа дестинация
Туризъм в България
Планетариумът във Варна е сред атракциите на българската морска столица
Недостиг на бизнес хотели в големите български градове
Музеите във Варна
Голф - България излиза на игрището
Минералните извори са най-големият природен дар на България
Хотелският бизнес в столицата навлиза в нов стадий на развитие
Побити Камъни – природна забележителност край Варна, обитавана от защитени животински и растителни видове
Родопите
Национален Парк Рила получава сертификат за пълноправно членство в мрежата PAN Parks
България следва последните тенденции в развитието на Европейският туристически пазар
Профил на чуждестранния турист в България
Градовете от Централна Стара планина предлагат европейски туристически продукт
Кулинарният туризъм набира скорост у нас
Нови находки на Перперикон
2008 година посветена на конгресния и културен туризъм в България
Израелските туристи се увличат по културен туризъм и хазарт
Пампорово АД инвестира 13 млн. лв. в шестседалков лифт до с. Стойките
Българският спа туризъм представен на изложение в Париж
Яхтинга и лова представят България като привлекателна дестинация
Рилският манастир – люлка на българската култура
Tрета по рода си изложба „Съкровищата на България” стартира във Варна
България - една от предпочитаните дестинации за зимен туризъм
Възстановяват странджански къщи в село до Царево
Жеравна – една от приказките на Балкана
България утвърждава имиджа си на привлекателна дестинация за СПА и уелнес туризъм
Пещерата Магурата – най-голямата „колекция” на скални рисунки в Европа
Какво се крие зад отворените врати на една созополска къща?
Странджа – Една непозната туристическа дестинация